Presentació

Dia a dia és un blog educatiu on hi trobareu experiències de la vida d'aula i de l'escola. Podreu veure algunes de les feines que ha fet, i fa, l'alumnat de 2n de primària del CP Mestre Guillemet de Santa Eugènia durant el curs 2010-2011.

El que ens ha motivat a iniciar aquest blog és la feina que els nins i nines estan fent. És molt motivant per a ells compartir amb els seus pares, mestres, amics i coneguts algunes de les coses que fan. També és agradable pels pares veure que fan els seus fills i pels mestres, l'alumnat. També, per a nosaltres, els mestres, és enriquidor conèixer les vostres opinions. Per tot això, s'ha creat Dia a dia.

diumenge, 29 de maig del 2011

Racons de mesura

Durant el tercer trimestre, en el curs de 2n de primària, s'han organitzat racons de feina per treballar la mesura.

En un primer racó es treballa la capacitat, en un segon racó es treballa el pes, i en els dos racons restants, la longitud. 


En el racó de capacitat comprovam la capacitat dels envassos amb un vas de mesura. En el racó de pes, ens pesam amb una bàscula i pesam diversos objectes de l'aula. En els racons de longitud, mesuram la nostra altura, les mesures de l'aula i el mobiliari, amb metres, cintes mètriques, regles... Després registram les dades en unes fitxes de treball.

Treballam en els racons els divendres a darrera hora i amb dues mestres dins l'aula, na Marga i na Joana. Per treballar en els racons feim quatre grups i cada grup passa per un racó cada divendres. Amb la tècnica de treball cooperatiu el "foli giratori" cada un pot deixar per escrit els seus nous aprenentatges.

Els racons de feina, en aquest cas, permeten trencar la barrera entre el treball intel·lectual i el treball manual i relacionar conceptes abstractes com el litre, el metre o el kilogram amb conceptes reals i pràctics. A més a més, fomenten l'autonomia de l'alumnat i permeten que cada alumne avanci al seu ritme.

Mitjançant la tècnica de treball cooperatiu "el foli giratori" hem recollit les següents aportacions.

He après què és un pitxer. Oliver.
Jo vaig medir 1,36 m. Joshua.
M'ha agradat medir-me i medeix 1,28 m. Martí. 
Divendres me vaig pesar  i vaig pesar 25 kg. Aina.
Jo me vaig midar i medesc 1 m i 35 cm. Miquel.
Una botella d'aigua grossa és de 1 litre. Àlan.
Jo, en Francesc, midesc 1,32 m. Francesc.
Vaig aprendre que 4 botelles de de 500 ml són 2 litres. Dani.
M'ha agradat aprendre que la llargària és el llarg i amplari el ample i també aprendre a mesurar. Sílvia.
Jo, en Fernando, midesc 1,40 m. Fernando.
A mi em va agradar molt i jo vaig medir 1, 35 metres. Jaume Ribes.
Divendres em vaig pesar i vaig fer 20 Kg. Joan.
Per mesurar hi ha: kilos, litres i metres. Jaume Peeters.
Vaig mesurar la taula i fa 1 m i 22 cm de llarg. Iván.
Divendres vaig pesar 2 diccionaris i pesaven 8 kg. Pepe.
Divendres me vaig pesar i pesava 38 kg. Javier.
Vaig aprendre que les botelles petites fan 33 cl, 333 ml i 3 botelles fan un litre. Núria.
Divendres me vaig pesar i me pensava que pesaria 25 Kg però vaig pesar 24 Kg. M. Magdalena.
M'ha agradat aprendre a mesurar. El zero es posa al principi per saber els metres o cm que medeix cada cosa. Guillem.

A  més a més, hem conegut, gràcies a un alumne de l'aula, una unitat de mesura molt antiga: la barcella. La barcella és una mesura de gra i se sap que 6 almuds, una mesura més petita, fan una barcella. A Mallorca una barcella són aproximadament 2 kg. Aquí en teniu una fotografia.





 

2 comentaris:

  1. Quins racons més divertits!!
    M'ho he passat molt bé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  2. Estic molt contenta que us hagin agradat els racons, perquè les matemàtiques també poden ser divertides. Jo també m'ho he passat molt bé.

    ResponElimina