Durant el segon trimestre de curs hem treballat una estratègia de comprensió lectora que es diu CONEIXEM PARAULES NOVES.
És una tècnica molt senzilla que es tracta de demanar el que volen dir totes les paraules que no entenem, coneixem o dubtem del seu significat. Es pot demanar als pares mestres, germans, amics... El fet d’anar coneixent paraules ens fa tenir un vocabulari més ample i ric, el que ens ajudarà a comprendre millor els texts que llegim.
Les paraules que hem anat aprenent amb aquesta tècnica les hem dibuixades, sempre en el context que les hem apreses. Amb aquestes paraules i amb aquests dibuixos hem fet un llibre de vocabulari. Els nins que fan l'hora d'estudi, han profunditzat en aquesta tècnica i han contribuït en la creació d'aquest llibre. El llibre el tenim a la nostra biblioteca d'aula i el podeu venir a veure quan volgueu. Està a la vostra disposició.
També hem treballat altres estratègies que ens ajudaran a comprendre millor el que llegim. És per exemple la tècnica de “LLEGIM MÉS D’UN PIC". Aquesta tècnica consisteix en:
1. Donar una ullada ràpida al text, mirar els dibuixos si en té, llegir el títol i llegir el text d'una manera ràpida. Amb aquesta lectura et fas una idea general del tema. Convé preguntar-se: De què tracta el text? Què ens vol dir? Quina és la idea principal?
2. Fer una lectura comprensiva (entenent el que llegim i a velocitat normal). Així ja tendrem la idea general del text, el que ens permetrà comprender-lo més fàcilment i fixar-nos més en els detalls.
Quina idea més bona!Un treball molt interessant i segur que els nins i nines els hi agrada molt.
ResponElimina